Isu Vape : "Kalau Tak Selesai, Kerajaan Akan Hilang 1 Juta Undi" - IKHLAS

KUALA LUMPUR, 8 Nov: Kerajaan Barisan Nasional (BN) akan kehilangan undi dari anak muda jika mereka gagal menyelesaikan isu vape.

Itu amaran yang diberi oleh Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS), Ridzuan Abdullah berikutan operasi rampasan vape yang berlaku baru-baru ini.

Menurut beliau, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sendiri perlu campur tangan untuk menyelesaikan hal ini untuk memastikan nama kerajaan tidak tercemar di mata para pengguna vape.

“Kita mohon Perdana Menteri campur tangan dalam isu ini sebab hal ini melibatkan lebih daripada satu juta pengguna yang menggunakan vape ini.

“Kita mohon kerajaan pusat pastikan anak muda ini terbela, mereka berniaga kenapa nak menyusahkan mereka, kalau benda ini tidak selesai kerajaan sedia ada ini akan hilang satu juta undi, ini yang akan berlaku,” katanya memetik laporan dari FMT.

Selain itu, beliau juga turut mendesak supaya Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. S. Subramaniam meletak jawatan jika gagal menyelesaikan isu ini dengan baik.

“Menteri buat keputusan rampas produk vape ini tanpa bukti yang kukuh. Kami amat kesal terhadap kementerian tersebut, kerana anak-anak muda Melayu telah belanja RM200 hingga RM300 ribu untuk memulakan perniagaan akhirnya dirampas dengan sekelip mata.

“Pihak kementerian sepatutnya mengikut standard operating procedure(SOP) sebelum bertindak, bukannya terus membuat serbuan serta merta,” katanya.

Ridzuan bersama tiga lagi NGO membuat laporan polis terhadap Kementerian Kesihatan berhubung isu rampasan rokok elektronik itu.

Turut hadir bersama Majlis Jalinan Muhubah Malaysia dan Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia. - Siakapkeli.my

0 Response to "Isu Vape : "Kalau Tak Selesai, Kerajaan Akan Hilang 1 Juta Undi" - IKHLAS"

Post a Comment