DISANGKA HANYA DONGENG APA YG DITANGKAP KANAK INI SELEPAS SOLAT JUMAAT MEMANG ANEH




Selama ini banyak yang percaya bahawa mahkluk ini hanya cerita dongeng. Tapi ternyata ianya ada didunia nyata.
Jika mendengar cerita dongeng, pastilah banyak yang mengira bahawa semua makhluk di dalamnya hanya ada dalam cerita tersebut dan tak akan ada di dunia nyata. Seperti misalnya kisah seekor burung gagak putih yang mana berubah menjadi hitam kerana berebut makanan bersama burung merak.
Hingga pada suatu hari ketika si gagak dan merak ingin mempunyai bulu yang indah, malangnya gagak tak sengaja terkena tumpahan cat hitam kerana terburu-buru. Sampai akhirnya bulu gagak yang putih dan indah itu berubah menjadi hitam kelam menurut cerita dongeng tersebut.
Akan tetapi jika mendengarkan burung gagak putih di dunia nyata memang cukup mustahil bukan? Mungkin itu hanya ada di dalam cerita dongeng saja. Tapi sebelum itu, ternyata gagak berbulu putih memang ada, dan berjaya ditangkap oleh seorang anak kecil seusai melaksanakan solat Jumaat.
Si Ayah Dr Mohd Hisham Surgi (43) terkejut ketika anaknya, Muhammad Amirul Fahmi (15), semasa pulang ke rumah, pada hari Khamis (6/7/2017) dengan khabar yang mengejutkan. Si Ayah ini terkejut anaknya membawa pulang burung dalam sangkar.
Yang membuat Hisham terkejut, adalah jenis burung yang dibawa pulang Amirul. Burung itu merupakan seekor burung gagak. Tapi, bukannya Gagak biasa seperti burung gagak yang selalu kita lihat.
Burung gagak itu mempunyai bulu putih. Menurut Hisham, dia sebenarnya sudah diberitahu anaknya, dia akan pulang membawa gagak putih.
Ketika anak menceritakan dia menangkap gagak putih, saya menyangka dia berbohong kerana gagak putih hanya kisah dongeng semata-mata.Hisham mengatakan, anaknya menembak burung itu dengan pistol mainan.
Anak saya bersama rakannya menembak burung itu menggunakan pistol mainan peluru plastik, selepas pulang dari surau, ujarnya lagi.
Awalnya, Amirul mengira dia menemnukan burung nuri. Tapi setelah burung itu jatuh, dia terkejut kerana menangkap gagak. Burung itu ditangkap Amirul selepas menunaikan Solat Jumaat. Berita penangkapan gagak putih ini menjadi heboh sesama jiran Hisham. Tapi, beberapa orang malah mengkritik Hisham yang tidak memarahi anaknya menangkap burung liar.
Bagus betul didikan bapak dia, kecil-kecil dah dibiasakan menembak, ujar Atan Hunt.
Sementara, dari blog berjudul callmefadh, gagak putih sebenarnya merupakan fenomena menarik dalam spesies gagak. Burung gagak putih mengalami kondisi bernama Leucism, sebuah kelainan genetik yang membuat pigment melanin tidak disimpan di bulu-bulunya.
Hal ini berbeza dari albino, kerana memang albino adalah kondisi dimana tubuh tidak boleh memproduksi melanin, sehingga warna tubuhnya putih. Sementara Leucism tubuhnya boleh memproduksi melanin tapi tidak disimpan di bulu-bulunya.
Bagaimana pandangan anda mengenai hal tersebut?
Kredit : WajibBaca
Sumber : malaysiakinii
sumber : http://apekecoh.com/2017/07/18/disangka-hanya-dongeng-apa-yg-ditangkap-kanak-ini-selepas-solat-jumaat-memang-aneh/

0 Response to "DISANGKA HANYA DONGENG APA YG DITANGKAP KANAK INI SELEPAS SOLAT JUMAAT MEMANG ANEH"

Post a Comment